Ön takım salıncak arızası nasıl anlaşılır?
Salıncak kolu arızası nasıl anlaşılır? Salıncak kollarında ve şaside oluşan bir arıza genellikle aracı kullanan kişinin direksiyonunda fark edilir. Direksiyon hissi azalırsa, araç sağa veya sola çekerse ve aracın altından tıkırtı sesleri vb. duyulursa, salıncak kolu arızalı olabilir.
Arabanın salıncağı bozulursa ne olur?
Kontrol kolu arızası aracınızın gövdesinin giderek daha fazla sallanmasına neden olabilir. Ayrıca, süspansiyon bozulmuşsa, aracın tekerleklerinin zemine düzgün bir şekilde temas etmemesi ve aracınızın yol tutuşunun etkilenmesi mümkündür.
Salıncak değişimi kaç saat sürer?
Eski salıncak kolu, bağlantı noktalarından cıvataları çıkarılarak çıkarılır ve yerine yenisi takılır. Salıncak kolu değiştirilirken, salıncak kolu burçlarının durumu ve hizalaması kontrol edilmelidir. Salıncak kolunun değiştirilmesi ortalama 30 ila 45 dakika sürer, ancak markaya bağlı olarak değişir.
Arabada ön salıncak ne işe yarar?
Kontrol kolu, ön tekerleklerinizi aracınıza bağlayan bağlantı elemanıdır. Bir ucu tekerlek tertibatına, diğer ucu ise aracınızın şasisine bağlıdır. Üst kontrol kolu ön tekerleğin üst kısmına, alt kontrol kolu ise ön tekerleğin alt kısmına bağlıdır; her iki kontrol kolu da aracın şasisine bağlıdır.
Ön takım bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ön şanzıman arızası nasıl tespit edilir? Sürüş esnasında; aracın ön tarafından gelen alışılmadık bir ses, aracın direksiyonunda titreşim, virajlarda kayma, fren sisteminin geç uygulanması veya aracın bir yandan diğer yana kontrolsüz bir şekilde sallanması, ön aksamı oluşturan parçalardan birinin arızalı veya yıpranmış olduğunun işaretleridir.
Salıncak ömrü ne kadardır?
Salıncak kollarının kullanım ömrü genel olarak aşağıdaki etkenlere bağlı olarak 80.000 ile 150.000 kilometre arasında değişebilmektedir.
Salıncak burcu ses yapar mı?
Salıncak kollarını şasiye bağlayan burçlardaki kauçuklar zamanla aşınır ve özelliklerini kaybeder. Aşınmış burçlar, salıncak kolunun ileri geri hareket etmesine ve şasi bağlantısının artık sabit kalmamasına neden olan bir boşluk oluşturur. Aşınmış salıncak kolu kauçukları sürtünme nedeniyle gürültü oluşturur.
Salıncak arabanın neresi?
Araçların ön tekerleklerinde biri sağda biri solda olmak üzere iki adet salıncak kolu bulunur. Arabaların ön tekerlekleri, araç salıncak kollarıyla araçların şasisine bağlanır. Araba salıncak koluna ayrıca araba alt plakası da denir.
Salıncak değişiminden sonra rot ayarı gerekir mi?
Kontrol kolunu değiştirdikten sonra tekerlek balansını ayarlama. Kontrol kollarını değiştirmek aracın tekerlek hizalamasının bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, kontrol kolunu değiştirdikten sonra tekerlekleri dengelemek önemlidir.
Ön takım değişimi ne kadar sürer?
Ön ve arka teker takımlarında yağ değişimi ve disk, balata vs. temizliği. Bazı parçaların değişimi 2 gün sürdü.
Araba salıncak değişimi nasıl yapılır?
Yapılan işlemler: Bağlantı çubuğu ile taşıyıcı arasındaki bağlantı kaldırılır. Bağlantı çubuğu ucu ile bilyalı mafsal arasındaki bağlantı kaldırılır. Salıncak kolunun dengeleyiciye ve şasiye olan bağlantıları kaldırılır. Aynı prosedür izlenerek yedek salıncak kolu değiştirilir ve montaj tamamlanır.
Şase burcu nedir?
Burçlar, motorlu taşıtların süspansiyon parçalarının araç şasesi ile bağlantı noktalarında, aracın seyir halindeyken maruz kaldığı titreşim ve gürültüyü en aza indirmek için özel olarak tasarlanmış konfor ve emniyet yapılarıdır.
Arabada beşik nedir?
Çapraz eleman; Ön motor bileşenlerini, tekerlekleri ve direksiyon elemanlarını birbirine bağlayan sağlam bir metal parçadır. Çapraz eleman, motor çapraz elemanı, alt motor yuvası veya alt şasi olarak da adlandırılır, aracın en temel iskelet parçalarından biridir.
Sağ ön salıncak nedir?
Rocker’lar ön kısımda bulunur, genellikle sağda iki, solda iki, üstte ve altta. Çelik bir şaft ile arabanın tekerleğine takılırlar. Bu küçük şaftın adı bilyalı mafsaldır. Bilyalı mafsal, tekerleğin soldan sağa ve yukarıdan aşağıya hareket etmesini sağlar.
Üst salıncak ne işe yarar?
Kontrol kolları, ön ve arka akslar arasındaki hareketi sağlayan süspansiyon sisteminin bir parçasıdır. Kontrol kolları, aracın tekerleklerinin zemine eşit şekilde temas etmesini sağlar ve sürüş sırasında aracın dengesini ve yol tutuşunu artırır.
Salıncak burcu bozuk olursa ne olur?
Salıncak kollarını şasiye bağlayan burçlardaki kauçuklar zamanla aşınır ve özelliklerini kaybeder. Aşınmış burçlar, salıncak kolunun ileri geri hareket etmesine ve şasi bağlantısının artık sabit kalmamasına neden olan bir boşluk oluşturur. Aşınmış salıncak kolu kauçukları sürtünme nedeniyle gürültü oluşturur.
Salıncak değişiminden sonra rot ayarı gerekir mi?
Kontrol kolunu değiştirdikten sonra tekerlek balansını ayarlama. Kontrol kollarını değiştirmek aracın tekerlek hizalamasının bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle, kontrol kolunu değiştirdikten sonra tekerlekleri dengelemek önemlidir.
Salıncak burcu yağlanır mı?
Kontrol kolu burçlarını yağlayın: Kontrol kolu burçlarını uygun bir yağlayıcıyla yağlamak gıcırtıyı ortadan kaldırabilir. Kuru ve paslı yüzeyleri temizleyin: Kontrol kolu burçlarından ve diğer yüzeylerden kuruluğu ve pası gidermek için tel fırça veya zımpara kağıdı kullanın.
Tıkırtı burcu arızası nasıl anlaşılır?
Cırcır burcundaki arızalar aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir: Direksiyon simidinde tıklama veya gıcırtı sesi. 16.02.2008