Arka teker rulmanı bozulursa ne olur?
Arka tekerlek yatağı bozulduğunda ne olur? Arka tekerlek yatağı hasar görürse, aracın çekişi azalır. Bu nedenle, arka tekerlek yatağının arızalanması büyük bir endişe kaynağıdır. Bu parça arızalanırsa, aracın sürülmesinde zorluk yaşanabilir.
Rulmanın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Araç bir yöne çekiyorsa ve araçtan uğultu sesi geliyorsa tekerlek yatağının arızalı olduğunu gösterir. Ayrıca, tekerlek yatağı arızası yaşayan tek kişi siz değilsiniz. Araçtaki ABS sistemi düzgün çalışmıyorsa ve ışıklar yanıyorsa, tekerlek yataklarında bir sorun vardır.
Rulman bozulunca ne olur?
Rulman bozulursa aracın çekişi azalabilir, aracın sürülmesi zorlaşabilir, yakıt tüketimi artabilir. Ayrıca bakımı ve onarımı yapılmayan arızalı rulmanlar; motor aksamlarında arızaya veya sürüş esnasında tekerleklerin kilitlenmesine veya kırılmasına neden olabilir.
Arka teker bilya arızası nasıl anlaşılır?
Aracınızdaki göbek arızalarını kolayca tespit edebilirsiniz. Göbek bilyesi arızalanmaya başladığında, tekerlekten uğultu sesi duyulabilir. Zamanla ön ve arka göbekler aşınır. Bu tür sorunlar, sürekli olarak ağır yük taşıyan ve düzenli bakımı yapılmayan araçlarda daha yaygındır.
Arka teker neden zor döner?
Arka tekerleği döndürme zorluğu çoğunlukla aşınmış veya sıkışmış fren balatalarından kaynaklanır. Fren balataları aşındığında, artık fren rotoruna düzgün bir şekilde temas edemez ve tekerleğin dönmesini zorlaştırır. Sıkışmış fren kaliperleri de benzer bir etkiye sahip olabilir.
Arka tekerlekten neden ses gelir?
En yaygın neden rulman arızasıdır. Rulman aşırı ısınma veya dış etkenler nedeniyle hasar gördüğünde sürekli uğultu sesleri oluşur. Elbette, aks contasındaki aşınma da ön tekerlekler döndüğünde gelen bir vuruntu sesine neden olur.
Arka teker rulmanı nedir?
Araçlarımızda direksiyon simidinin arkasında görünmeyen bir yerde göbek bilyası bulunur. Göbek bilyası veya tekerlek yatağı adı verilen bu parça sayesinde aracın tekerlekleri döner.
Rulman kontrolü nasıl yapılır?
Yatak kontrolleri, yatakların gürültüsüne ve titreşimine bakılarak anlaşılabileceği gibi, yatakları söküp frekans analizi yaparak da kontrol edilebilir. Son zamanlarda kullanılan bir diğer yöntem ise yatakların doğal çalışma ortamlarındaki frekanslarının, yatakları sökmeden ölçülmesidir.
Rulman neden ses yapar?
Yaygın yatak sorunları ve sorun giderme ipuçları: Gürültü ve titreşim: Yataklardan gelen gürültü ve titreşim, hasar veya yağlama eksikliğinin bir işareti olabilir. Yatakları inceleyin ve gerekirse yağlayın veya değiştirin. Sızıntılar: Yataklardan sızan yağ veya gres, bir sızdırmazlık sorununa işaret edebilir.
Araç neden bilya dağıtır?
Göbek bilyesi ne işe yarar? Göbek bilyesi tekerleğin orta kısmında bulunur ve tekerleğin sürtünmesini azaltmak için kullanılır. Elbette, araba tekerlek sistemi göbek bilyesi üzerinde rahatça hareket ettirilebilir. Aynı zamanda göbek bilyesi araba tekerleğinin dönmesini sağlar.
Rulman tamir edilir mi?
Yatak hasar gördüğünde, tüm parçalar onarılamaz. Sadece koruma değeri olan yatak hasarlarının onarılması gerekir. Hasarlı yatak kabukları incelenmeli ve tanımlanmalıdır. Beklenen hizmet ömrüne neredeyse ulaşılmışsa veya ulaşılmışsa, onarım gerekmez.
Rulman dağılması nelere yol açar?
Bunun belirtileri arasında yatak yüzeyinden parçacıkların çıkması, yatağın aşırı gürültü yapması, yatağın erimesi ve deforme olması vb. yer alır. Bu kalıpta olabilir. Yataktaki yuvarlanan elemanlar, destek yüzeyiyle temas ettiklerinde kayma gerilmeleri üretir. Bu gerilmeler, yüzeyin belirli yerlerinde çatlakların oluşmasına neden olabilir.
Arka teker neden kayar?
Maksimum hız sınırının üzerinde bir hızla viraja girmek aracın arkasının kontrolsüz bir şekilde kaymasına neden olur. Aşırı dönüşlerin başlıca nedenleri viraj alırken fren uygulamak, direksiyonu aniden ve sert bir şekilde çevirmek veya kalkışta aniden gaz pedalına basmaktır. Aşırı dönüş sadece sürücü hatasından kaynaklanmaz.
Aks uğultu yapar mı?
Gürültüler ve sesler: Sürüş esnasında aracınızdan gelen alışılmadık sesler, özellikle dönüşlerde veya hızlanırken gıcırdama, uğultu veya vızıltı sesleri, aks hasarının belirtileri olabilir.
Arka aks arızası nasıl anlaşılır?
Aks arızasının belirtileri şu şekilde sıralanabilir: Araç aşırı yüklenmişse ve dönüşlerde gıcırtı sesi çıkarıyorsa. Araç dönüşlerde titremeye başlıyorsa. Dönüşlerde duman çıkıyorsa. Araç dönüşlerde tıkırtı sesi çıkarıyorsa.
Rulman dağılması nelere yol açar?
Bunun belirtileri arasında yatak yüzeyinden parçacıkların çıkması, yatağın aşırı gürültü yapması, yatağın erimesi ve deforme olması vb. yer alır. Bu kalıpta olabilir. Yataktaki yuvarlanan elemanlar, destek yüzeyiyle temas ettiklerinde kayma gerilmeleri üretir. Bu gerilmeler, yüzeyin belirli yerlerinde çatlakların oluşmasına neden olabilir.
Tekerlek rulmanı ne işe yarar?
Araçlarımızdaki direksiyon simidinin arkasında görünmeyen bir yerde göbek bilyası bulunur. Göbek bilyası veya tekerlek yatağı adı verilen bu parça sayesinde aracın tekerlekleri döner. Küçük bir parça olmasına rağmen arızalanması hayati tehlike arz eder ve bir araçta dört tane bulunur.
Arka teker bilyası ne işe yarar?
Tekerlek bilyalı rulmanı, tekerleklerin arka tarafında bulunan ve tekerleklerin dönüşü sırasında sürtünme ve aşınma etkilerini azaltan bir parçadır. Katı bilyalar sayesinde, yolculuk sırasında nakliye kolaylaşırken mal ve can güvenliği de korunur.
Teker bilyası ses yapar mı?
Göbek bilyesi sağa sola çekmek yerine helikopter gibi vızıldayan bir ses çıkarıyor. Bu en net ve en etkili tespit. Göbek bilyesi tornacı tarafından tamir ediliyor. Kasım 2023 fiyatı araca göre değişiyor ama 500 ile 700 lira arasında değişiyor.